як нас обслуговують

ўќ “ј ≈ 200 √–»¬≈Ќ№ ” ѕќЌ≈ƒ≤Ћќ  «–јЌ ”
јбо ўо оч≥кувати в≥д новоњ тендерноњ пол≥тики?

”же в≥ддавна намагаюсь роз≥братись  у де¤ких ф≥нансових аномал≥¤х нашого повс¤кденного житт¤. —каж≥мо в≥дома багатьом трускавчанам ситуац≥¤, коли в понед≥лок зранку маючи у кишен≥ копюру ном≥налом 200 гривень робиш безусп≥шн≥ спроби щось придбати. –езультативн≥сть вир≥шенн¤ таких проблем залежить в≥д мага джоул≥в нервовоњ системи та часу. ƒивуЇ у дан≥й ситуац≥њ ≥ те, що продавц≥ та власники магазин≥в н≥¤к не бажають зрозум≥ти, що в≥дсутн≥сть гот≥вки дл¤ здач≥ Ї виключно њхньою проблемою ≥ провиною, через ¤к≥ вони безпосередньо несуть збитки.

Ќа жаль, так≥ аномал≥њ з побутового р≥вн¤, ¤к в≥рус, перекочовують у загальнодержавну площину. “ак 11 березн¤ вступили в у д≥ю зм≥ни до «акону ”крањни „ѕро закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти”, ¤кий ознаменував початок нових правил тендерноњ пол≥тики ”крањни.  атал≥затором таких зм≥н були численн≥ нар≥канн¤ на непрозор≥сть та корумпован≥сть тендерних процес≥в. ¬≥дпов≥дно до нових зм≥н ус¤ ≥нформац≥¤ що стосуЇтьс¤ закуп≥вл≥ товар≥в та послуг за державн≥ кошти повинна централ≥зовано розм≥щуватись у строго визначеному «аконом перел≥ку ≥нформац≥йних видань та на спец≥альному сайт≥ www.zakupivli.com. ќкр≥м цього зб≥льшуЇтьс¤ к≥льк≥сть контролюючих орган≥в серед ¤ких боротись за „чистоту” тендерних процес≥в отримала змогу ≥ ¬ерховна –ада ”крањни. Ќа думку фах≥вц≥в нов≥ зм≥ни повинн≥ убезпечити держзакуп≥влю в≥д таких негативних процес≥в, ¤к лоб≥юванн¤ приватних ≥нтерес≥в та в≥д ≥нших корупц≥йних схем. ѕроте окр≥м позитив≥в вищезгадан≥ зм≥ни стали джерелом породженн¤ набагато серйозн≥ших проблем, що у майбутньому можуть стати нав≥ть загрозою дл¤ функц≥онуванн¤ держави. як розпов≥в нам заступник м≥ського голови ¬≥ктор ћарченко, уже Ї реальною ситуац≥¤ коли маючи в  бюджет≥ на¤вн≥ кошти на ф≥нансуванн¤ тих чи ≥нших послуг, ними скористатись в≥дпов≥дно до «акону буде нереально. ƒл¤ прикладу може послужити ситуац≥¤ з прибиранн¤м м≥ських територ≥й. ¬≥дпов≥дно до законодавства дл¤ закуп≥вл≥ таких послуг необх≥дно провести тендер на ¤кому необх≥дно розгл¤нути м≥н≥мум три пропозиц≥њ. –еально у “рускавц≥ так≥ послуги може надати лише  ѕ „Ќаше м≥сто”. ќтож при в≥дсутност≥ ще двох учасник≥в тендеру процедура визнаЇтьс¤ нед≥йсною, що загрожуЇ перетворенн¤м м≥ста-курорту на см≥ттЇзвалище. ™диним позитивом дл¤ м≥сцевих орган≥в влади Ї те, що поменшаЇ звинувачень у корумпованост≥ ≥ непрозорост≥ тендерних процес≥в, оск≥льки м≥ськ≥ органи влади опин¤ютьс¤ поза процесом, а ус¤ ≥нформац≥¤ Ї доступною на сайт≥ www.zakupivli.com.

як бачимо, м≥ськ≥ чиновники та п≥дприЇмц≥ уже незабаром в≥дчують, що таке 200 гривень в понед≥лок зранку... Ќажаль п≥д час п≥дготовки даного матер≥алу до друку довелось зустр≥тись ще з одн≥Їю аномальною пасивн≥стю де¤ких держслужбовц≥в, ¤к≥ справд≥ Ї фах≥вц¤ми з даних проблем ≥ могли б розставити  ус≥ крапки над „≥”. “ак зокрема дивуЇ в≥дмова (посада) ¬асил¤ —течкевича дати коментар ≥ спростити у де¤к≥й м≥р≥ сприйн¤тт¤ нововведень.  “ак≥ д≥њ з його боку у майбутньому стають п≥дірунт¤м дл¤ нових домисл≥в чуток та звинувачень, що н≥велюЇ ус≥ намаганн¤ держапарату на шл¤ху до прозорост≥ д≥й влади та боротьби з корупц≥Їю.

ярослав Ѕаран 2008 р.

 

Hosted by uCoz